Traject - Voeding in de maat

Heb jij het helemaal gehad met de dagelijkse confrontatie met de weegschaal, te spannende kledij, ongecontroleerd eetgedrag, uitstelgedrag en schuldgevoel? 

Klaar voor 12 weken persoonlijke begeleiding en een concreet stappenplan?  

Mijn traject Voeding in de maat omvat een wekelijks contactmoment, hetzij via een raadpleging (in de praktijk of online) afgewisseld met tussentijdse feedback via een beveiligd digitaal platform.

Je krijgt een stevige en op maat uitgewerkte basiskennis voedingsleer doorweven met een coaching gericht op gedragsverandering en levensstijlaanpassing.

Concreet - De onderwerpen van de sessies op een rijtje:

Sessie 1

Gepersonaliseerd voedingsschema 

We maken kennis, ik beluister en houd rekening met je gewichtsgeschiedenis en medische achtergrond. Je lichaamsparameters (vet- en vochtgehalte) worden bepaald en een nieuw realistisch doel wordt gesteld. Ik bevraag je huidige voedingsintake en stel een gepersonaliseerd voedingsschema op.

Sessie 2

Finetunen van het voedingsschema + kennis- shotjes (zonder alcohol )

Je ontvangt tips en adviezen afhankelijk van je gewichtsevolutie en lichaamsparameters. Er worden tools aangeboden om zelf betere keuzes te gaan maken en je inzicht in de voedingsleer te vergroten. Een antwoord op vragen als:  Welke graansoorten kies ik? Hoe structuur aanbrengen in mijn dag? Welk stuk fruit? Welk tussendoortje, waar en wanneer?

Sessie 3

Eetgedrag, in de theorie en de praktijk 

Waarom eet jij? Om je te voeden of eerder om je te plezieren of te troosten? Het wat, waar, hoe en waarom verhaal van je eetgedrag uit de doeken doen. Wat met het weekend, feesten, vakantie, speciale gelegenheden, stressmomenten? Hoe reageer ik ‘evenwichtig’ op die fijne en moeilijke momenten middenin een afslanktraject? De impact in kaart brengen, helder en duidelijk. Waar ligt de grens en hoe herneem ik weer?

Sessie 4

Motivatie & Mindset

Ontdekken hoe je gemotiveerd kan blijven en met een winnaars mindset je doel kan bereiken. We versterken je focus op je doel via gerichte denkoefeningen en opdrachten.

Samen zoeken we naar concrete handvaten om sterker voor (en door) de dag te komen.

Sessie 5

Metabolisme, wat dien je absoluut te weten om een gezond gewicht te bereiken, bewaren en bewaken?

Hoe werkt en denkt jouw lichaam op het gebied van gewicht en metabolisme. Hoe vermijd je het jojo-effect. Ik deel een aantal belangrijke inzichten om je resultaten te bestendigen. Je leert de verscheidene puzzelstukken van je metabolisme kennen. Wie de wetenschappelijke onderbouwing kent staat absoluut sterker in zijn schoenen.

Sessie 6 

In kaart brengen van sterktes, zwaktes of valkuilen.

We evalueren je gewicht en lichaamsparameters. We bekijken uit welke sessies je het meest haalde of waar je de grootste groeimarge voelde. Er is ruimte voor het uitdiepen van gerichte vragen en ik geef extra tips afhankelijk van de noden. We onderstrepen de successen in je traject en ik bied extra houvast voor valkuilen op je pad.

En vergeet niet, elke week bekijk ik jouw eetdagboek (via je persoonlijk portaal) en geef ik constructieve feedback .

Waarom kiezen voor het traject op maat?

  • Een traject biedt meer voordelen dan losse consultaties. Het engagement is groter, we kiezen officieel om samen te werken. Aan de slag gaan via een traject is kiezen voor een bedding voor verandering. Kiezen om door te gaan op de weg naar succes, ook in moeilijke tijden.
  • Gezien de tijdslijn kunnen we op korte termijn intensiever aan de slag en bevorderen we zelfredzaamheid op lange termijn. Geen paniek, ik ben je reddingsboei tijdens dit traject en ik leer je intussen ook jezelf te redden om ook later niet te verdrinken in de excuses.
  • Een traject maken is letterlijk een bepaalde weg afleggen. Welke hordes moeten we nemen en hoe nemen we een binnenweg. Ik weet de weg door de jungle van goedbedoelde adviezen. Door de jungle stappen we samen, ik geef jou het mes omdat jij voorop gaat, ik fluister je de weg in en ben je back-up.
  • Sneller to the point, veel meer info op korte termijn bij elkaar dan losse consultaties die te weinig frequent of te weinig tijd voor diepgang bieden. In het traject volgen we een duidelijk plan binnen een structuur die geen onderwerp uit de weg gaat.

Wens je te starten met het traject, dan maak ik graag een goede afspraak met je: ik zorg voor de motor, de humor en het positivisme, de verrassing in het traject. Jij zorgt voor het vertrouwen in mij maar vooral in jezelf. 

Kostprijs van je investering in je gezondheid - Traject Voeding in de maat:

850 euro 

Mogelijkheid om gespreid te betalen (350 euro - 250 euro - 250 euro)



Wil jij graag aan de slag met mij?

Contacteer me gerust voor een gesprek

Krankzinnigheid is keer op keer hetzelfde doen en een ander resultaat verwachten. Als je uit bent op andere resultaten, doe dan niet weer hetzelfde.
- Albert Einstein

Twijfel  jij eraan of je met mij van start zou gaan? Dat begrijp ik best, je onderbewuste weet dat dit een belangrijk keuzemoment is.

Zeg JA tegen dit traject als je:

  • Er genoeg van hebt om telkens opnieuw op dieet te gaan
  • Je kleerkast verschillende maten bevat en je na een dieetparcours vaak weer eindigt bij de grootste maat
  • Je er moedeloos van wordt dat je je eigen doelen niet nastreeft
  • Je de moed hebt om met jezelf aan de slag te gaan
  • Je er klaar voor bent om fitter en gezonder te worden
  • Je wil geïnspireerd worden door het feit dat ik mijn gewicht in de schaal voor je gooi ;-)
  • Je wil investeren in een plan op lange termijn (je hebt wellicht al heel veel uitgegeven aan korte termijnacties in het verleden)
  • Je ‘de excuses’ eindelijk de weg naar de mond wil snoeren
  • Als je eerlijk bent eigenlijk wel goed weet wat je moet doen om af te vallen. Je weet wel hoe die kcal naar binnen sluipen… enkel de kracht (lees: de methode ‘wie niet sterk is moet slim zijn’) om dagelijkse verleidingen te weerstaan ontbreekt je nog

Zeg NEEN als je:

  • Op dit moment andere prioriteiten hebt
  • Als je in de storm van een depressie of burn out zit (je bent mentaal niet klaar en hebt andere zorgverlener(s) nodig)
  • Geen zin/ energie hebt om jezelf voorop te stellen
  • Geen tijd kan maken om samen met mij te werken aan gedragsverandering en een nieuwe levensstijl
  • Enkel energie wil steken in korte termijnvisie op gewichtsverlies en voedingsgedrag
  • Als je meer belang hecht aan de hypes in paradijselijk dieetland met surrealistische beloftes, dan aan wetenschappelijk & up to date, onderbouwd advies. Ja, traditioneel advies is trager naar een gezond gewicht evolueren maar wel duurzamer, Try to life with it!
  • Als je niet (constructief) kritisch je levensstijl en voeding wil (her)bekijken
  • Als je voelt dat je niet kan afvallen owv een metabool probleem, ga dan (eerst) naar je huisarts. (je bent fysiek niet klaar en hebt andere zorgverlener(s) nodig)


Wie twijfelt vraagt hulp en raad!






Meer items
Traject - Voeding in de maat

Traject - Voeding in de maat

Meer items

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x